Resultat 1 till 2 av 2

Google placeringar vid webbutiks byte?

  1. #1
    ogge_112s avatar
    ogge_112 ogge_112 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    13
    Om man har en webbutik som är väldigt bra rankad på en hel del sökord och funderar på att byta lösning, vad ska man då tänka på? Från nuvarande oscommerce till en hyrlösning som textalk eller nordisk ehandel är det vi funderar på.

    Hur stor är risken att jag kommer att tappa placeringar hos google?

    Hur står sig dessa hyrlösningar mot oscommerce rent seo mässigt generellt sätt?

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Det ni absolut först ska göra är att ni lägger 301'or på ALLA länkar ni har i webbutiken till den nya. Ni bör även se över samtliga inlänkar och se om dessa också behöver byta url. Ni kommer med största sannolikhet tappa ett par placeringar direkt vid lansering och några månader framåt, men om man gör rätt med 301.or osv så bör det repa sig efter en ca 2-3 månader.

    Nu vet jag inte hur pass modifierad er Oscommerce butik är i kod och programmering just för SEO. Men i originalutförande så är Oscommerce riktigt dåligt för SEO. Man får göra ganska mycket i kod för att det ska bli bra. Så jag utgår från att ni har gjort minimal programmering för sökmotoroptimering. Om så är fallet så måste jag faktiskt säga att dem flesta hyrlösningarna är bättre i både kod och struktur för sökmotoroptimering jämförelse då med Oscommerce.

    /Micke

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Olika placeringar i Google
    Av mindphaser i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 10:37
  2. Straffad 200 placeringar....
    Av pleyya i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 17:06
  3. Tappat 20 placeringar på en dag...
    Av Petter Hedman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 14:30
  4. Verktyg som kollar ens placeringar på google
    Av Chrippa i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:25
  5. Bra placeringar ger bra med inlänkar
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 21:38