Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 98

Nu ska vi testa hur idn domäner håller sig

  1. #31
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av wiggin
    OBS. Loopia registrerar inte domäner i realtid (även om det kan gå hyfsat fort ibland) så ni ska Inte gå ut med era â€grymma†domänköp innan ni fått det bekräftat. Eller gjort en sökning på nic.se där den är registrerad. Domänen blir genast spärrad på loopias hemsida men är man snabb kan man använda sig av en riktigt live-registrator och ta den ändå. För att sammanfatta, Beställt är inte samma som Registrerat! Och det finns fler och snabbare ombud än loopia.
    Enligt en del inlägg jag läst på WN är det precis detta Loopia gör sedan en tid tillbaka, helt automatiserat. Det går att registrera namn både på helger och kvällar (vilket jag också gjort).

  2. #32
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Nej, de registrerar inte förrens du har betalt fakturan. Och sen hur automatiskt det är kan jag inte uttala mig om, jag kan inte påstå att jag har märkt några förändringar i hur loopia hanterar det där.

    Däremot - har du bara fått fakturan och inte betalt den, då skall man absolut inte tala om vilka domäner man har registrerat.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #33
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Nej, de registrerar inte förrens du har betalt fakturan. Och sen hur automatiskt det är kan jag inte uttala mig om, jag kan inte påstå att jag har märkt några förändringar i hur loopia hanterar det där.

    Däremot - har du bara fått fakturan och inte betalt den, då skall man absolut inte tala om vilka domäner man har registrerat.
    Naturligtvis menade jag att domänen registreras EFTER det att man betalat fakturan. Men det i sig är ju inget hinder för att processen hos dem inte är automatiserad. Som jag skrev har jag hört detta från personer på WN som säger sig representera Loopia och eftersom jag själv registrerat domäner hos dem sent en natt förra veckan och fick det gjort på ett kick (betalade med kort) verkade det stämma att de infört en helt automatiserad process (dvs. inte något manuellt arbete på deras sida).

    Edit:Typo

  4. #34
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Och med idn domänerna är det ju inget problem eftersom ingen faktura ska betalas...

  5. #35
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Återigen bevis, det är inga problem att komma bra med en idn-domän.

    Oknö.se ligger nu på tredjeplats, mycket bra efter så här kort tid (10 dagar!).

    http://www.google.se/search?q=okn%C3...=&start=0&sa=N
    Senast redigerat av Per Renemark den 2006-10-28 klockan 18:22.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  6. #36
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Hur många % kan gå in på en IDN-domän i dagsläget? IE7-användandet måste ju vara försvinnande litet. Firefox (~10%) klarar det ju.

    Upptäckte en intressant sak, i Firefox så länkar google till oknö.se, i internet explorer 6 så länkar den till punycode-översättningen. Satt just och tänkte kommentera över detta eftersom det verkar korkat av google att länka till IDN-versionen för browsers som inte klarar det.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  7. #37
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Det stämmer, wiggin påpekade detta innan också. Alla kan följa domänerna från google, även ie6 användare.

    Dock så blir adressen jobbig i ie6 och man kan inte skriva i oknö.se direkt i adressfältet, vilket inte är bra för användaren.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  8. #38
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Den 1 november kommer IE7 att börja distribueras ut via automatiska uppdateringar hos alla Windowsanvändare. Alla kommer således samtidigt att få stöd för domännamn innehållande Å, Ä och Ö.

  9. #39
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av berraåsnobben
    Den 1 november kommer IE7 att börja distribueras ut via automatiska uppdateringar hos alla Windowsanvändare. Alla kommer således samtidigt att få stöd för domännamn innehållande Å, Ä och Ö.
    Till alla windowsanvändare? Du menar väl alla "windows xp användare"?

    cya,
    /PatrikB

  10. #40
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av berraåsnobben
    Den 1 november kommer IE7 att börja distribueras ut via automatiska uppdateringar hos alla Windowsanvändare. Alla kommer således samtidigt att få stöd för domännamn innehållande Å, Ä och Ö.

    Och hur går det för dem som inte har en äkta Windowslicens? Som jag förstått det så har Windows Genuine Advantage stoppat en hel del av uppdateringarna för dessa.
    Följdfråga som kan var intressant i ett sådant fall är om någon som sett statistik på hur ungefär många som kör med oäkta windows. De förlorar man ju om de inte får IE7 uppdateringen.

  11. #41
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Man får väl sprida denna adressen då http:// idn.verisign-grs.com/index.jsp
    Där kan ju man ladda ner även de med piratkopia

  12. #42
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av berraåsnobben
    Man får väl sprida denna adressen då http:// idn.verisign-grs.com/index.jsp
    Där kan ju man ladda ner även de med piratkopia
    Frågan är också om det är personer med datorvana eller utan datorvana som använder sig av oäkta windows.
    Är det personer med datorvana kan man nog få dem att installera denna plugin (men då tror jag redan de använder FireFox), och är det personer utan datorvana så blir det nog inga installationer gjorda.

    Man får väl hoppas på att Microsoft tvingar på alla IE7 (vilket alltid händer förr eller senare - dock föredrar jag förr)


    Helt utanför ämnet kan tilläggas att jag älskar funktionen i FrieFox 2 med svensk rättstavningsfunktion. Det blir bara stavfel om man är lat och inte orkar rätta sina foruminlägg

  13. #43
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Vidare helt utanför ämnet så undrar jag om du skämtar med ditt inlägg eller om du är omedveten om att du skrev "FrieFox"?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  14. #44
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Vidare helt utanför ämnet så undrar jag om du skämtar med ditt inlägg eller om du är omedveten om att du skrev "FrieFox"?
    Faktiskt ett riktigt stavfel, Firefox finns inte med i ordlistan hehe..., men det har jag nu snabb och enkelt lagt till så det ska aldrig hända igen.

  15. #45
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Helt plötsligt fick jag en anledning att använda Firefox på svenska istället. Har aldrig vågat göra det, och de här röda strecken under i stort sett vartenda ord börjar så smått irritera mig.

  16. #46
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det går ju att stänga av Nikke... NU håller den här tråden på att spåra ur, men Firefox slutade fungera när jag installerade 2.0. Jäkligt irriterande faktiskt - man är riktigt beroende av sin favoritwebbläsare.

    Men efter TVÅ ominstallationer så funkade det. Del.icio.us tänker jag dock inte använda direkt i firefox längre. Gjorde att hela firefox förstördes (del.icio.us ville ersätta, eller snarare ersatte, de vanliga bokmärkena och ville att alla skulle vara del.icio.us. Vem vill ha det så? Inte jag i alla fall!!).

    Okej då. För att återgå till idn domän ämnet. Nu tänker jag försöka få upp dubbdäck.se och åre-sälen.se väldigt snart, så ska vi se hur de platsar i SERPsen.

    En webbdesigner jag känner äger domänen "wäbil.se". Idag hörde "WäBil" av sig och ville köpa domänen. 5000 replikerade min vän. Var det priset för högt? Lågt?

  17. #47
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Med tanke på att de tjänar 10 -30 000 per bil så skulle jag höja och tjäna lite mer på affären.

    Men har han redan svarat 5000 är det inte godtagbart i mina ögon att höja.

    Men man kan ju säga att man har flera intressenter och man har fått ett bud på xxxxx kronor. (Är det inte så mäklare gör )
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  18. #48
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jodå.. Det är så mäklare gör . Å andra sidan har han ju inte betalat en krona. Och ingen annan lär ju vara intresserad. 5000 plus är ju inte så dumt det heller! En sjukt bra affär!

  19. #49
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Upptäckte just att det inte går att använda Google Analytics i samband med idn-domäner. Försökte att lägga till söka-jobb.se (min senaste Adsense-sida, blev klar igår) men det gick inte. "Fel på adress" stod det bara.

  20. #50
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    i Google analytics måste du använda denna form på domännamnet: xn--ska-jobb-n4a.se när du ska läga till (alltså grundformen på domännamnet innan det omvandlas till å ä ö.

    För att få fram grundformen kan du använda namnsöksfunktionen på http://www.iis.se/ .
    Du får då fram denna information när du söker på söka-jobb.se:
    *domainname.name: xn--ska-jobb-n4a.se
    *domainname.namesearch: söka-jobb.se

  21. #51
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Okej.. Mycket krångel. När man postar bloggposter i blogger och lägger till länkar blir det också fel, om man inte går in i html-koden och ändrar själv...

    Tack Whyld. Ska testa.

  22. #52
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Upptäckte just att det inte går att använda Google Analytics i samband med idn-domäner. Försökte att lägga till söka-jobb.se (min senaste Adsense-sida, blev klar igår) men det gick inte. "Fel på adress" stod det bara.
    Den luckan hos Google kan visa sig intressant...
    Jag undrar just hur det skulle gå att lägga in IDN i AdWords?

  23. #53
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Under total länkomvandling syns dessa domäner men escapde på samma sätt som webbläsaren gjorde. Prova att skriva in dem så?

  24. #54
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nu har mitt första riktigt stora försök med idn-domäner börjat. Blev än mer seriöst än vad jag trodde från början.

    Men den kan säkert ge någon slags inkomst i framtiden (hoppas jag)!!

    Checka in Dubbdäck.se

    P.S. (Länkbyten sökes till sajten..)... D.S.

  25. #55
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Checka in Dubbdäck.se
    Nice! Den var riktigt snygg tycker jag. Jag listade den här till dig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  26. #56
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Nice! Den var riktigt snygg tycker jag. Jag listade den här till dig.

    Agaton: Jo han verkar vara duktig på design din kompis på Grebban Design.
    Ser att han gjort fler liknande designer tidigare. Heter han Eric Martinsson ?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  27. #57
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jim, tack så jättemycket! Jag ska försöka lägga till sidan i fler kataloger nu under helgen men jag har sjukt mycket just nu (har tre konserter+repetitioner hela helgen.. musik) så varje länk är guld värd. Tack! Säg till när du behöver länkar!

    Paul, jo jag tror han heter Martinsson. Vi har ju w950i.se tillsammans och då erbjöd jag mig att ge honom lite länkar mot en liknande design till dubbdäck.se... Han är riktigt duktig på att få det snyggt

  28. #58
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Lol! Såg just en sak... Google klarar av att visa idn-domänerna rätt men inte Eniro, trots att de har samma index:
    Eniro
    Google

    Ännu mer lol! (Lel).

    Live.com visar inte samma inlänkar när man söker link:dubbdäck.se och link:xn--dubbdck-9wa.se.
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2006-11-13 klockan 09:34.

  29. #59
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Ja det var lite mysko. Tur ingen bryr sig om live.se
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  30. #60
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Hehe det är möjligt. Bara inte Google gör samma sak

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdet av gamla domäner utan aktivitet
    Av Niklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-23, 09:29
  2. OpenLD
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 12:13
  3. PR toolbar håller på att exporteras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 02:01
  4. Testa dina SEO kunskaper!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 23:23
  5. Verktyg för att kontrolera utgående domäner
    Av Magnus-SEO i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 16:40