Resultat 1 till 2 av 2

Samma innehåll på underdomäner

  1. #1
    p2ds avatar
    p2d p2d är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    9
    Hej!

    Jag har en doman.se vars hemsida består mer eller mindre av två länkar, en till stockholm.doman.se samt en goteborg.doman.se.

    Dessa underdomäners hemsidor är lika på det sättet att de använder samma mallsystem och uppbyggnad, men innehållet skiljer väldigt mycket och behöver även säras eftersom man antingen är intresserad av Stockholm eller Göteborg. Dock är det vissa innehållssidor som är duplicerade och samma på båda. Jag förstår ju såklart att detta inte ger någon extra boost, men kan det vara så att det kan försämra optimeringen totalt? Dessa innehållstexter finns inte någon annan stans på internet bör också nämnas

  2. #2
    dcarlboms avatar
    dcarlbom dcarlbom är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Hej.

    I detta fall så är det så att dessa två sidor direkt konkurrerar med vandra på sina relevanta sökord vilket gör att Google kan ha svårt att avgöra vilken av sidorna den ska visa. Det är snarare regel än undantag att de då väljer att "straffa" sidorna på något sätt och kanske inte visa dem på den plats där de hade hört hemma, rankingmässigt.

    Jag hade försökt att få in något som skiljer även dessa sidor åt innehållsmässigt. Må så vara lite information om Stockholm eller om Göteborg eller vad som skiljer tjänsterna åt med tanke på dess geografiska läge. Svårt att ge några konkreta tips då jag inte vet exakt vad det handlar om, men att ha sidorna helt identiska avårder jag starkt ifrån.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 18:14
  2. domän och subdomän har samma innehåll. Problem för Google?
    Av MeraSmycken i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 07:34
  3. Satellitsidor med samma innehåll
    Av Nils Nilsson i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 10:20
  4. 2 domäner samma innehåll
    Av tuben i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 14:24
  5. 3 sidor med samma innehåll. Är det 301 som gäller?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:47