Resultat 1 till 5 av 5

Länkbygge genom köp av hemsidor

  1. #1
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Hej!

    Fick en ide om att köpa hemsidor med en "passiv" (vad nu passiv innebär?) inkomst och bygga länkar genom dessa till min verksamhet. Jag får länkar direkt och i längden kanske hemsidorna betalar tillbaka det jag köpt dem för.
    Jag har ingen erfarenhet av adsense eller affiliates, är detta något som ni skulle rekommendera eller är det ett stort jobb att behålla inkomsten från hemsidorna?

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    kanon iDé! -Gör så!
    Nej riktigt så är det ju inte. Passiva inkomster är inga inkomster som bara kommer för att du är passiv. Nej dessa inkomster kräver initialt väldigt mycket tid innan dessa sidor blir till inkomster. Huruvida man gör får någon annan uttala sig om.
    Det som är bra med att köpa hemsidor är kanske att man kan bygga vidare ett unik innehåll, göra bra och intressant innehål. Fråga dig alltid vad syfte med din hemsida är. INTE att du stirrar dig på att tjäna pengar. Tänker man bara att tjäna pengar kommer det gå rätt åt skogen. Skaffa innehåll, uppdatera hemsidorna, försök få dem intressanta och sedan kan man tänka vidare att hitta finansierings möjligheter, vilket inte kommer att vara särskilt svårt om det är bra strategi/plan bakom.

    Försök göra innehåll så att Folk i allmänhet länkar till dig helt gratis, det är de svåraste men mest effektiva i långa loppet om man tänker tid och pengar. Lycka till

    :-)

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Priset för motsvarande sidor brukar ungefär vara vad sidan i nuläget skulle dra in kommande år, om inget skulle ändras. Sedan finns det många som försöker sälja för mer, men det är en grov tumregel.

    Under ett år kan mycket hända dock. En sida som lämnas totalt orörd under så pass lång tid tappar oftast (åtminstone en del) i ranking. Då tar det alltså längre tid innan den betalar sig. Vidare kan det dyka upp konkurrenter. Tappar man ett par positioner kan intäkterna minska drastiskt. Google justerar hela tiden sina algoritmer så sidan lär inte ligga konstant (den kan ju visserligen stiga också...)

    Jag skulle bara köpa en sida om jag hade en bra plan för den, om jag kunde tillföra något. Om jag exempelvis hade en produkt eller tjänst jag kunde sälja eller förmedla via sidan. Sedan kan man dock fundera på vad man kan göra med motsvarande summa istället.

    Är det länkar du vill ha kan man ju fixa det med pengar, eller anlita någon som hjälper dig att optimera sidan...

  4. #4
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Ok tack för feedbacken. Som jag har förstått det krävs det alltså en hel del jobb för att behålla inkomsten från sidan.
    Då känns det som att jag gör bäst i att fortsätta bygga länkar på andra sätt.

    En annan sak som slog mig nu som jag frågar här, vill inte starta massa nya trådar hela tiden
    Hur ser ni på att sälja länkar från hemsidor med ert eget varumärke? För att kunna bekosta mitt egna länkbygge. Jag skulle till exempel aldrig länka till något stötande från min verksamhets hemsida.

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Visst går det att göra, men jag skulle aldrig göra det från en huvudsida med tanke på du en dag kanske länkar till bad neighborhood helt plötsligt. Använd i så fall dina satelliter till att sälja länk, om du tvärt måste använda en viktig sida.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kan man tjäna pengar på att referera medlemmar genom sin hemsida?
    Av kajamaner93 i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 12:08
  2. Affiliate genom produktfeed?
    Av V.Lindberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 11:29
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 20:04
  4. Fördelar med att 301:a genom flera domäner?
    Av Attribute i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 08:37
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:38