Resultat 1 till 5 av 5

Länkbygge genom intressant content

  1. #1
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Hej!

    Jag har en ide om att anlita ett företag för att skapa en animerad kortfilm inom hjärt-lungräddning. Anledningen till detta är att jag vill få länkar genom att andra länkar till min film och att andra publicerar den på sina hemsidor. Plus att det känns roligt att få bidra med något till min bransch.

    Jag ville höra vad ni tycker om den här iden och om det är något som ni skulle satsa på om ni var i mina skor.

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Låter som en kul ide. Generellt tycker jag många kan vara en aning enkelspåriga och sällan utforskar annorlunda strategier för att få länkar, och marknadsföra sig. Om det kommer ge utdelning i relation till insatsen är ju svårt att uttala sig om, men å andra sidan finns ju potential att detta ger ordentlig utdelning också om det blir lyckat. Köper man annars en eller ett par länkar vet man ju precis vad man får, varken mer eller mindre så att säga...

    Att ha en välgjord video på sin sajt som visar ens produkter ger ett seriöst och påkostat intryck i alla fall.

  3. #3
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Intressant koncept på länkbete, inte alls ovanligt att företag och hemsideägare använder filmer i en del av sitt länkbygge. Det finns ju en del att tänka på när man ska skapa sig ett länkbete.

    1. Gör en ordentlig research (finns det något liknande).
    2. Vad kan du erbjuda med din idé (Är ditt projekt av värde för besökaren).
    3. Strategi över hur du ska få inlänkar.

    Just punkt 3 får mig att fundera på om en film är det mest optimala som länkbete. Till exempel så bör du ha filmen på någon välbesökt hemsida så som youtube, då kommer nästa fråga upp i skallen på mig, hur ska du kunna få inlänkar till din hemsida utan att personer bara länkar till själva youtube-klippet?

    En alternativ väg du kan gå är att du har en serie med filmer varav du bara släpper teasers på youtube och där igenom refererar besökare till din personliga hemsida via en länk i beskrivningen.

    Men som sagt., Härlig tanke. Men jag hade inte gjort det utan noga utförd strategi.

  4. #4
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    Tack, lite att tänka på innan jag bestämmer mig.

    Punkt 3, jag tänkte att det gick att lägga in en länk kopplat till videon på något sätt så att alla som ville lägga upp den på en hemsida automatiskt länkade till mig.

    Om jag inte lägger upp den på youtube kanske fler länkar direkt till mig istället för till youtube?

    Som Torkel säger är det även en positiv upplevelse för direkt för besökaren till min hemsida.



    Citat Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
    Intressant koncept på länkbete, inte alls ovanligt att företag och hemsideägare använder filmer i en del av sitt länkbygge. Det finns ju en del att tänka på när man ska skapa sig ett länkbete.

    1. Gör en ordentlig research (finns det något liknande).
    2. Vad kan du erbjuda med din idé (Är ditt projekt av värde för besökaren).
    3. Strategi över hur du ska få inlänkar.

    Just punkt 3 får mig att fundera på om en film är det mest optimala som länkbete. Till exempel så bör du ha filmen på någon välbesökt hemsida så som youtube, då kommer nästa fråga upp i skallen på mig, hur ska du kunna få inlänkar till din hemsida utan att personer bara länkar till själva youtube-klippet?

    En alternativ väg du kan gå är att du har en serie med filmer varav du bara släpper teasers på youtube och där igenom refererar besökare till din personliga hemsida via en länk i beskrivningen.

    Men som sagt., Härlig tanke. Men jag hade inte gjort det utan noga utförd strategi.

  5. #5
    Thorans avatar
    Thoran Thoran är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Florida
    Inlägg
    14
    "Content is king" and its a initial approach to attract the user.Content makes traffic higher and keywords dropped in post grab the attention of search engine.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbygge genom köp av hemsidor
    Av HLRHJALPEN i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 11:17
  2. Kan man tjäna pengar på att referera medlemmar genom sin hemsida?
    Av kajamaner93 i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 12:08
  3. Affiliate genom produktfeed?
    Av V.Lindberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 11:29
  4. Fördelar med att 301:a genom flera domäner?
    Av Attribute i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 08:37
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:38