-
en fråga som jag tänkt lite på..
Om ett antal söktermer är populära, säg "karuseller stockholm" , "karuseller Göteborg" samt "fina karuseller" samt förstås huvudordet "karuseller" kan jag då slå ihop allting i min titel till t.ex.
fina karuseller i Stockholm, Göteborg och i övriga Sverige | Karusellbolaget
eller skulle man hellre då köra på Karuseller - Karusellbolaget
och sedan ta med resten i description?
tack på förhand!
-
Du ska ta med stockholm och göteborg i titlen men håll dig till 60 tecken så en omforumlering till:
Fina karuseller i bl.a. Stockholm och Göteborg | Karusellbolaget
är bättre då den har mindre risk att kapas och om den kapas så är det bara företagsnamnet som försvinner, vilket inte direkt är ett av orden man behöver optimera mot då det ofta omnämns tillräckligt ofta på en sida för att få tillräcklig relevans.
I allmänhet så är orter/regioner bra att ta med om man arbetar i en specifik ort eller vet med sig att många av de man vill nå befinner sig på en specifik ort då man ofta slänger på, i mitt fall, stockholm för att få lokala intressanta träffar.
-

Ursprungligen postat av
Feldon
Du ska ta med stockholm och göteborg i titlen men håll dig till 60 tecken så en omforumlering till:
Fina karuseller i bl.a. Stockholm och Göteborg | Karusellbolaget
är bättre då den har mindre risk att kapas och om den kapas så är det bara företagsnamnet som försvinner, vilket inte direkt är ett av orden man behöver optimera mot då det ofta omnämns tillräckligt ofta på en sida för att få tillräcklig relevans.
I allmänhet så är orter/regioner bra att ta med om man arbetar i en specifik ort eller vet med sig att många av de man vill nå befinner sig på en specifik ort då man ofta slänger på, i mitt fall, stockholm för att få lokala intressanta träffar.
Tack för bra svar!
I mitt fall så är det visserligen hela Sverige jag vill nå ut till men de generella sökorden är så pass konkurrensutsatta att jag under lång tid inte har en chans att placera mig. Då både "nyckel göteborg" och "nyckelord Stockholm" inte optimeras av någon konkurrent så tänkte jag att detta kanske skulle kunna vara en bra optimering att börja med. Håller ni med?
Hur räknas föresten tecknen, är mellanslagen inräknade och är det exakt 60 som bör gälla?
-

Ursprungligen postat av
jacobjs
Då både "nyckel göteborg" och "nyckelord Stockholm" inte optimeras av någon konkurrent så tänkte jag att detta kanske skulle kunna vara en bra optimering att börja med. Håller ni med?
Det låter som en bra idé.

Ursprungligen postat av
jacobjs
Hur räknas föresten tecknen, är mellanslagen inräknade och är det exakt 60 som bör gälla?
Alla tecknen är inräknade. Mellanslagen är ju också tecken. Om du skriver en för lång titel tror jag att Goggle kapar den vid 62 tecken och lägger till ...
-
Ett tips jacob är då att göra specifika sidor för varje stad/region där du ger regional information. Tex vilka projekt du jobbat med i den regionen och kanske ifall du har något kontor i den staden så regional kontaktinformation och kom då ihåg att länka till dessa sidor med en ankartext innehållande nyckelordet och stad/ort/region så du överför relevans på de orden till respektive regional-sida.
-

Ursprungligen postat av
Feldon
Ett tips jacob är då att göra specifika sidor för varje stad/region där du ger regional information. Tex vilka projekt du jobbat med i den regionen och kanske ifall du har något kontor i den staden så regional kontaktinformation och kom då ihåg att länka till dessa sidor med en ankartext innehållande nyckelordet och stad/ort/region så du överför relevans på de orden till respektive regional-sida.
Tack för tipset Feldon! tyvärr blir det nog lite svårt då jag vänder mig mot hela landet och inte mot några specifika städer (det är ett annonsforum som jag jobbar med).
Ett alternativ skulle vara att skapa regionala sidor, göra osynliga länkar med ankartext till dem ifrån förstasidan och sedan länka till dem också ifrån sitemap och ifrån sidan "länkar".. men det kanske passerar gränsen för det gräsliga black SEO? 
EDIT: Såg nu att det framför allt är "nyckelord Göteborg" samt "nyckelord Stockholm" som är populära. Om jag som i exemplet ovan skulle använda mig av "Fina karuseller i bl.a. Stockholm och Göteborg | Karusellbolaget" så är i mitt exempel:
viktigaste huvudord/fraser:
1. Karusell
2. fina karuseller
3. Karuseller Stockholm/ Karuseller Göteborg
Täcker titeln då in alla dessa ord/fraser?
Senast redigerat av Jacob Jarnvall den 2007-06-03 klockan 14:08.
-
Glöm dolda länkar och regionala landningssidor skall du ju utnyttja för det de är, bra sidor för dina användare. Då blir de bra för Google också.
Titelexemplet ovan:
Fina karuseller, hitta din karusell i Stockholm
Skulle kunna funka.
Ev. Karusell, hitta fina karuseller i Stockholm
-

Ursprungligen postat av
webguide
Glöm dolda länkar och regionala landningssidor skall du ju utnyttja för det de är, bra sidor för dina användare. Då blir de bra för Google också.
Titelexemplet ovan:
Skulle kunna funka.
Ja, idéen med dolda länkar är ingen bra idé.
Vad jag är egentligen undrar är väl hur mycket värde google sätter på textordningen i titeln, dvs. ger "fina karuseller i Stockholm och göteborg" även optimering på
"fina karuseller" samt även "karuseller stockholm" samt "karuseller göteborg"?
-

Ursprungligen postat av
webguide
Titelexemplet ovan:
Skulle kunna funka.
Dolda länkar?
Titlarna låter väldigt krystade när man trycker in singular på det viset och google har väl lärt sig de vanligaste plural-ändelserna även i svenska så ser inte riktigt poängen med det.
-
Vi pratar alltså om google.
Om det vore som du säger, Feldon, att google lärt sig de vanligaste pluraländelserna i svenska, varför får du då inte samma resultat när du söker på karusell och karuseller?
Det är en retorisk fråga.
Jämför resultatsidan i google innan du svarar - vilket ord står svart på vitt i resultatsidornas titel när man söker på "karusell" resp "karuseller"?
Ja, det var också en retorisk fråga.
Man kan ofta göra så, utforma frågan och låta google ge svaret. Det är mitt tips.
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av Jim Westergren i forum Nyheter
Svar: 14
Senaste inlägg: 2007-01-26, 14:14
-
Av webguide i forum Google
Svar: 2
Senaste inlägg: 2006-10-11, 10:41
-
Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
Svar: 0