Jag undrar om tex Barcelona FC eller IFK Göteborg eller någon annan idrottsklubb på olika idrottsliga nivåer kan stämma en site om den använder deras namn och klubbmärken i ett forum tex?
Publiciteten är av positivt slag.
MVH
Jag undrar om tex Barcelona FC eller IFK Göteborg eller någon annan idrottsklubb på olika idrottsliga nivåer kan stämma en site om den använder deras namn och klubbmärken i ett forum tex?
Publiciteten är av positivt slag.
MVH
Senast redigerat av Gueststar den 2010-11-17 klockan 13:15.
Hur det är med fotbollsklubbar vet jag inte, men registrerade varumärken såsom converse och nike kan man bli stämd för.
Å andra sidan är din publicitet av positivt slag, så jag tror inte det ska vara några problem![]()
Skulle nog inte säga att det är problemfritt även om det är av positivt slag. Idrottsklubbar drivs som kommersiella företag så där finns knappast någon skillnad när det gäller att bevaka sina varumärken mot andra företag. AIK till exempel har både varumärkesskyddat bokstavskombinationen samt figurmärket. Så du får nog titta lite på vad klubbarna själva skriver om det hela, brukar stå under om oss/copyright/etc. FC Barcelona har en mycket omfattande policy om det hela.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)