Finns det någon mening med att använda sig av bloggpingtjänster såsom ping-o-matic längre? I mitt lilla test gav det exakt 0 i trafik. Men det är jag det. Känns inte värt att slösa tid på det, eller vad tycker ni?
Finns det någon mening med att använda sig av bloggpingtjänster såsom ping-o-matic längre? I mitt lilla test gav det exakt 0 i trafik. Men det är jag det. Känns inte värt att slösa tid på det, eller vad tycker ni?
Jag har också testat bloggpinglistor utan några som helst mätbara resultat, varken i länkar eller trafik. Jag tror att tiden är bättre spenderad på att manuellt registrera sig hos några riktigt bra bloggtjänster.
Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.
http://www.frisim.com/
Vet jag ger en del länkar men att det sedan inte är någon vidare kraft i dom är väl en annan sak. Sedan kan jag inte riktigt hålla med om att det är tidskrävande med bloggpingar? Eller ja med wordpress så ställer jag ju in så att det sker automatiskt vid varje nytt inlägg.
Andra fördelar förutom klena inlänkar är ju om inte annat att du snabbare bör få ditt inlägg indexerat.
Även om det är klena länkar så är det inget-till-lite jobb och ger en del trafik. Inga stora mängder, men lite iallafall
Har du någon statistik på hur mycket trafik bloggpingarna ger Stefan? Hur lite är lite? De amerikanska pingsiterna jag har använt är alla fullsmockade med spam till porrbloggar så det är inte så konstigt att varken sökmotorer eller besökare lägger märke till dem.
Känner samma sak om ping tjänster. Har satt några på auto ping hos de största pingtjänster som finns, det sköter ju sig själv ändå. Själv gillar jag tjänster som pusha.se som ger mig mycket trafik, och knuff.se. Sen brukar jag kolla vad dom kändaste bloggarna / sökmotoroptimerarna använder för olika typer av tjänster. En av sveriges största heminrednings blogg trendenser.se har nu börjat använda knuff.se. Att kommentera tidigt i stora välkända bloggar kan även ge lite trafik.
Tack för inlägget ....
lord
Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)