Ursprungligen postat av
markusp
Jag låg länge ganska ohotad etta för mina två huvudsakliga sökord (fotograf örebro) men för ett par år sen har jag halkat ner och ligger nu på plats 6. Konstigt nog fick det en negativ effekt när jag bytte till Wordpress och ansträngde mig en hel del för att sökordsoptimera, bygga länksidor etc, vara petnoga med ett följa alla anvisningar i SEO-pluginet m.m. Tidigare kodade jag hela sajten hand i en texteditor, och den bestod av ett enda statiskt HTML-dokument. Go figure... Sajten blir ju dock ganska mycket enklare att hantera med WP.
Jag har en Google places-sida med information om mitt företag och har färdigställt all info de frågar om till 94%. Vet inte vad de sista 6 procenten är som krävs egentligen.
Hur som helst. När jag är inloggad på Google och söker på fotograf örebro så blir resultaten dessa:
Min platssida ensam i toppen, följt av två organiska träffar, följt av 5-6 platssidor.
När jag inte är inloggad på Google och söker på fotograf örebro så blir resultaten dessa:
Två organiska träffar i topp, följt av 5-6 platssidor varav jag är träff nummer 6 totalt sett, alltså den fjärde platssidan.
Min fråga är: drar min Google places-sida ner mig i sökresultaten? Känns som att jag hellre skulle vilja ha en organisk sökträff med en högre plats än raddan med Google places-sidor som kommer ett par platser längre ner.
/Markus