Resultat 1 till 12 av 12

Feber.se

  1. #1
    vetintes avatar
    vetinte vetinte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Är det någon som ver vilket cms-system feber.se kör på?

    Det är väl inte wordpress eller är det det?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag e-postade Wille på Feber så får vi som han har lust att svara. Har dock starkt för mig att de byggt och anpassat mycket själva. Floaten längst upp som jag personligen tycker är tämligen elegant vet jag säkert att de byggt själva.

  4. #4
    vetintes avatar
    vetinte vetinte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Finns det något annat verktyg som man kan ha en administrationspanel och styra flera bloggar därifrån och där man kan ha subdomäner sådär som feber för att skilja bloggarna?

  5. #5
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det vore intressant att hitta "vetinte".

    Ang feber.se så vore det ju inte helt omöjligt att de använder publiceringssystemet Bazment, som grundarna av Feber utvecklade under deras tid på webbyrån Bazooka (som jag tror de är delägare i fortfarande).

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nedan om det...

    Tjena!

    Jag hade tänkt att svara i forumet men registreringen var alldeles för tidskrävande så jag svarar dig här istället. Du får gärna publicera det i forumet.

    Vi har byggt ett eget CMS som är specialanpassat för våra behov. Det är inte superavancerat men tar hand om användarhantering (redaktörer, medlemmar, etc), bildskalning, mallhantering, taggbibliotek, domänhantering, RSS-inläsning från andra källor samt då själva publiceringen.

    Ganska basic men rätt så nifty och passar oss perfekt för tillfället. Det är byggt av Bazooka men det har inget gemensamt med Bazment förutom kanske vissa DB-definitioner. Resin, mysql och java it is. Med lite cache-hantering o shit ovanpå det.

    ha det fint!
    wille

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ett tillägg från Feber:

    tillägg. Vi var lite klantiga och glömde bygga in ping-funktionalitet men det kommer nog senare. Just nu använder vi oss av en extern tjänst som heter RSS-PING som dock verkar funka fint så vi kanske fortsätter med det även senare.
    http://meta.feber.se/feber/art/14609...as_det_friskt/

  8. #8
    zadaks avatar
    zadak zadak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    1
    Som Wille redan har svarat så kör vi vårt eget system. Om ni har några frågor så är det bara att skjuta

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av zadak
    Som Wille redan har svarat så kör vi vårt eget system. Om ni har några frågor så är det bara att skjuta
    Källkoden, tack

    cya,
    /PatrikB

  10. #10
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Who´s here, Roger mån tro?

    I alla fall. Är det nödvändigt att ha Feber-kalendern på alla undersidor? Hade den inte räckt att ha på framsidan kanske?

    Bara ett tips :P

  11. #11
    Gustaf Haags avatar
    Gustaf Haag Gustaf Haag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    9
    Ah... febersidorna stjäl på tok för mycket tid för mig om dagarna. Det är en fantastisk sida!

    Det enda som saknas är friluftsfeber.

  12. #12
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av vetinte
    Finns det något annat verktyg som man kan ha en administrationspanel och styra flera bloggar därifrån och där man kan ha subdomäner sådär som feber för att skilja bloggarna?
    Drupal (www.drupal.org) borde klara det. Sen beror det lite på din ambitionsnivå om det räcker.

    Den klarar att ha separata config-filer och teman för olika subdomäner.
    Ovanpå det kan man trixa med att ha vissa delar av databasen gemensam (users mm) och andra åtskilda.

    Har tyvärr inte provkört själv, men jag har en domän på gång som kommer ha samma tekniska uppbyggnad som feber.se, fast med en gemensam Drupal i botten - så det är bara en tidsfråga...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)