Resultat 1 till 3 av 3

Ompekning av domän

  1. #1
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Här kommer en nybörjarfråga och hoppas innerligt att någon kan svara

    Har en .net domän på Surftown som jag vill peka om till ett annat webbhotell. Har e-postat deras kundtjänst 4 ggr och bett dem att byta Namnservrar men har inte ens fått en återkoppling.

    Surftown erbjuder dock möjligheten att ändra A-poster, MX-poster mm. Frågan är om det räcker med att peka om dessa eller måste även Namnservrarna peka rätt?

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Du kan använda Surftowns DNS-verktyg för att peka din site mot det nya webhotellet - men du är då i en beroendesituation av Surftown eftersom de fortfarande kontrollerar nameservrarna. Det är väl en tjänst de vill ha betalt för antar jag (du måste behålla abbonemanget hos dom?).

    Har surftown reggat domänen åt dig och är de i så fall en egen registrar? Enligt avtalet med ICAAN får de inte neka dig att peka om domänen mot andra nameservrar (men de får ta betalt för att göra det). I så fall är det bästa att flytta domänen till en annan oberoende registrar, den enda kostnaden blir en transfer (som kostar lika mycket som ett års förlängning, typ $6.50 om du har en bra deal).

  3. #3
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Jo det var surftown som reggade namnet! Kommer ändå behålla abonnemanget hos surftown ett tag till då jag har ett par siter jag inte hinner flytta just nu. Lika bra att ligga kvar då och peka om a-poster mm.

    Tack skall du ha för hjälpen

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 1 domän eller 1 för varje land?
    Av LaoWang i forum Domänen
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-03-05, 09:51
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 00:15
  3. Betala för domän..
    Av Pablo i forum Domänen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 14:11
  4. Översättning av sajt, ny domän eller samma?
    Av Niklas i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 22:21
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 16:19