Jag har jobbat hemifrån i 10 månader nu och mycket av det du beskriver som fördelar är i mina ögon nackdelar.
För det första upplever jag det som ensamt att jobba hemifrån. Även om flickvännen och katten är hemma så blir det inte samma som att ha riktiga arbetspolare.
Trots att jag trivs utmärkt i mitt hem så börjar den enfaldiga arbetsmiljön kännas som om jag växer fast som mossa på en sten. Miljöombyte och att bara komma iväg är alltid en frisk fläkt.
Min arbetsdiciplin sviktar också hemma. När jag har kollegor blir jag mer peppad att jobba, man kan inspirera varandra och snacka skit.
Gränsen mellan privatliv och arbete suddas lätt ut och eftersom jag verkligen brinner för det jag gör blir det svårt att sätta gränser. Med tydlig gräns mellan privat/företag tror jag man blir mycket mer effektiv.
Vad det gäller kostnadseffektiviteten så tror jag att de intäkter jag kan dra in genom att vara mycket effektivare när jag väl jobbar gott och väl täcker upp för kontorshyran.
Som tur är ska jag och en polare skaffa gemensamt kontor snart, det ser jag verkligen fram emot.