Hej,
Måste man använda sig av H1 före H2? Eller kan man, som i min fråga, använda sig av H2 före H1? Gällande bästa optimering för Google?
/Fredrik-S
Hej,
Måste man använda sig av H1 före H2? Eller kan man, som i min fråga, använda sig av H2 före H1? Gällande bästa optimering för Google?
/Fredrik-S
Tack för svar! Låter ganska logiskt när du förklarar det![]()
Såg att din fråga gällde bästa optimering för Google, men jag brukar också ta hänsyn till användarvänlighet (accessibility på engelska) vilket innefattar åtkomst till sidan för bland annat blinda människor.
På W3C:s (World Wide Web Consortium) hemsida finns till exempel följande skrivet gällande detta:
The six heading elements, H1 through H6, denote section headings. Although the order and occurrence of headings is not constrained by the HTML DTD, documents should not skip levels (for example, from H1 to H3), as converting such documents to other representations is often problematic.
Jag tror att hur användarvänlig en sajt är ur detta perspektiv redan har eller kommer att ha påverkan på hur en sajt rankar. Det är dock en egen teori, inget jag provat med testande, och jag tror inte att det är någon av de faktorer som påverkar mest, men alla bäckar små :-)
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)