Vad bestämmer ordningen på den geografiska listan? Är det användar feedback för vanlig SEO är det ju inte? Har summan man spenderar på adwords betydelse?
![]()
Vad bestämmer ordningen på den geografiska listan? Är det användar feedback för vanlig SEO är det ju inte? Har summan man spenderar på adwords betydelse?
![]()
Dina skapade kategorier och en viss effekt, försök få med sökord du vill synas på. Det viktigaste sökordet i själva namnet och ordet på sidorna på sajten kan med fördel ha ortnamet du vill synas på (alltså kontaktinfo). Har säkert missat något![]()
Precis men det där du nämner DanielN är ju onpage optimering och det är ju den relativt enkla biten i sammanhanget. Men vad mer för metoder kan man ta till för att se till att bli en av de 3 högsta på den geografiska listan när det är så många som 100+ aktörer som vill in där. Det jag är ute efter är vilken exter (Icke onpage optimering) man kan ta till för att lyfta in sig själv på den geografiska listan?
Jag menar att du ska justera kategorier i Google places inte på din webbplats (båda är ju iofs onpage). Fyll också på med så mycket info som det bara går, bilder, filmer etc. Fyller du i "profilen" till 100% med nyttig information ökar möjligheten till bättre placering. Eftersom "GP" hänger ihop med din webbplats bör du också ha adressen med ortnamn (gärna högt upp) på din webbplats. Sen är det som vanligt att skaffa inlänkar med sökfrasen till sidan. Men som sagt så är det GP profilen som måste fyllas i till 100%. Jag tror inte antalet recensioner eller betyg spelar in.
Senast redigerat av DanielN den 2010-11-02 klockan 12:59. Anledning: mer info
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)