Jag har nyligen startat en webbshop inser att jag måste ha länkar för att kunna göra en "organisk resa". Som helt novis på seo har jag några frågor jag skulle uppskatta att få hjälp med av Er proffs detta, eftersom jag måste hitta någon som kan hjälpa mig med länkar ASAP:
1. Vad är fördelarna resp nackdelarna med att hyra länkar vs bygga "varaktigt" , dvs att de finns kvar efter ett avslutat samarbete ?
2.När man väljer leverantör (och har beslutat strategi enligt ovan), skall man välja en en leverantör som "kan" ens bransch o har kontakt med bloggar, siter mm som är relevanta inom produktområdet, eller är det av mindre betydelse ?
3. Vad är bättre generellt: kvalitet på länkar, eller kvantitet ? dvs bättre 3 relevanta än 100 halv relevanta ?
4. Finns det någon branschförening eller liknande där man "kvalitetsstämplar" seo företag ? ( skulle underlätta när man inte kan branchen eller inte har några kontakter
Som blivande köpare av seo tjänster så skulle det kännas bättre om Ni hade vänligheten att hjälp mig med ovan, om inte annat för att jag skall bli en lite bättre beställare av dessa tjänster.
Gärna mer förslag på om det är något mer jag behöver tänka på !
Ser fram mot svar
// Tele