Resultat 1 till 5 av 5

Content is not KING

  1. #1
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    http://www.seo-traffic-rank.com/cont...t-king%21.html

    Men det visste ni ju! Annars hade ni inte varit här?

    Nej, allvarligt talat så är detta en tänkvärd artikel om man ser förbi Hr Wisers lätt kaxiga attityd. Marknadsföringsbiten skall man definitivt inte ignorera. OK, forumet är ju till stor del inriktat på folk som håller på med SEO för SEO:ns egen skull, om ni förstår hur jag menar. Men det hela har ju definitivt andra dimensioner än så också.

    Saker som preselling och trafiksortering (viktigt!) pratas det rätt lite om i SEO/webmastersammanhang. Man får söka sig till netpond eller cozycampus för att få insikt i de bitarna.

    Mina bäst konverterande affiliatesiter har en rate på runt 1:40, och det beror definitivt inte på att de nödvändigtvis är välSEOade. Däremot är trafiken väl gallrad.

    Hoppas ni förstår vad jag försöker svamla om!

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Om allt man är ute efter är att tjäna snabba pengar och man är intresserad av att agera säljare.. så ja. Om man däremot långsiktigt vill bygga upp sina siter med förtroende hos både users och sökmotorer så är det nog en annan femma.

    Tex så har jag läst din blogg lite vid ett flertal tillfällen och även om jag inte håller med med allt du säger (tex att man blir "ripped off" om man livnär sig på adsense) så förstår jag hur du tänker. Dock måste jag fråga dig; hur många siter har du där basen av besökarna är återkommande? (Eh, ja det är en retorisk fråga.. )

    /end rant
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Tja... För mig är det självklart det som står i artikeln. En landningsida från sökmotorn måste/bör konvertera en besökare till kund om man skall uppnå de mål som man har med webbplatsen. En sida skall främst vara inriktad på besökaren, men naturligtvis vara rätt ur ett sökmotorperspektiv. Visst är det e utmaning, men bra webbcopy bör hantera båda synvinklarna. För att uttrycka det klart. Med SEO drar man en besökare till webbplatsen, där är målet att ta hand om besökaren så att vi konvertera besökaren till kund.

  4. #4
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    Hjalmar: en minoritet , enkelt uttryckt utgör de flesta av mina siter olika nätverk för att locka surfarna till huvudsidor, där själva köpen sker. Dessa centrala webbplatser har utsatts för ytterst lite SEO.

    Dock har jag ett par tre stora äldre "kvalitativa" projekt inom rätt smala hobbyområden.

  5. #5
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    & den retoriska biten: den låga andelen BH skulle förvåna dig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Content writer sökes.
    Av j0han i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 18:55
  2. Content Writer på heltid
    Av Maccke i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 14:30
  3. Content writers sökes
    Av Maccke i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:29
  4. "Title relevancy to page content is terrible"
    Av Simone i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 01:17
  5. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42