Resultat 1 till 4 av 4

Flera sidor?

Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Hej,

Jag håller på att göra en ganska nischad sida som jag hoppas jag ska kunna tjäna pengar på med hjälp av adsense och undrar om det är negativt eller positivt att ha flera sidor. Exempel: Start, Sida 1, Sida 2 osv. Eller är det bättre att köra med allting på Startsidan?

Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Det är bättre att köra undersidor om du har tillräckligt med innehåll. Satsa att ha minst 300 ord per sida. Fokusera på 1 keyword per sida. Se exempel:

Jag gör en sida om Cyklad.

Sida 1 - Kewyord: Cyklar, cykel, köpa cyklar (synonymer fungerar utmärkt. Även plural/singular. Google hajjar.)
    Sida 2 - Keyword: Cresent cyklar
    Sida 3 - Keyword: Gröna cyklar
    Sida 3 - Keyword: Cykel tillbehör
    Sida 4 - Keyword: Cykellås

Tänk på att du kan internlänka mellan sida, dvs sida 4 har säkerligen ordet "cyklar" i den löpande texten på sidan, länka då de ordet till sida 1 och om texten innehåller Gröna cyklar länkar du till sida 3 osv. Men länka inte för mycket, dvs att på sida 4 länkar du till ALLA dina övriga sidor.

Slutligen, ha tålamod

Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Tack för bra info.

Men länka inte för mycket, dvs att på sida 4 länkar du till ALLA dina övriga sidor.
    Menar du att man borde enbart ha typ 2 länkar på varje sida max som länkar till de olika sidorna?

Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Det kan va mer och mindre, gå på känsla utan att det bli överflödigt. Men sikta på 1-3 länkar till olika undersidor. Det lönar sig inte att göra 2 länkar till samma sida. Glöm ej lägga din sida med anakartext i signaturen här på forumet, det ger en bra boost ;-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 01:49
  2. flera sidor på en site
    Av Linus i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 13:05
  3. En eller flera sidor
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:55
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03
  5. Bra sidor att handla domäner/sidor på (engelska)?
    Av Gustaf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 04:22