Resultat 1 till 8 av 8

Skum länkbygge, kan seo proffsen förklara det här?

Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    stretchmark-creams.org har 2 miljoner inlänkar och alla länkar är gömda i källkoden, hur sätter han in dem i källkoden?

Det är ingen wordpress, eller joomla plugin som stackars joomla ägare installerat och blivit pr slavar, detta här är någonting annat...

Vill gärna veta hur han gjort det här?

Dessutom så har google inte bannat honom, gömda länkar leder oftast till google slap.

AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Vad får dig att tro att det inte är ett plugin som skapat det här? Det skulle nämligen vara min första gissning.

Hur som helst, han har hittat ett säkerhetshål i Wordpress på något sätt, och lagt till ett skript på de här sajterna. Exakt vad det hålet är är svårt att säga. En gissning skulle kunna vara den gamla klassikern med TimThumb, som ställt till det för väldigt många Wordpressajter.

Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Kanske använde det där ryska nätverket där man kunde (kan) köpa länkar på hackade sidor. Google har dock ganska nyligen uppmärksammat detta och slagit till hårt mot de länkarna.
    Har inte använt det själv och tänker inte länka till det heller. Sådant bör inte användas.

Varför han inte har blivit slappad då? Kanske finns det även många många högkvalitativa länkar till sidan? Då kan man klara sig.

bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Citat Ursprungligen postat av Juicen Visa inlägg
    Kanske använde det där ryska nätverket där man kunde (kan) köpa länkar på hackade sidor. Google har dock ganska nyligen uppmärksammat detta och slagit till hårt mot de länkarna.
    Har inte använt det själv och tänker inte länka till det heller. Sådant bör inte användas.

Varför han inte har blivit slappad då? Kanske finns det även många många högkvalitativa länkar till sidan? Då kan man klara sig.
    Jag ser massvis med sidor som bankar hårt i USA med de ryska länkarna, så att google har slagit hårt mot dem har jag inte sett riktigt än. Däremot hoppas jag dem gör det snart :-)

Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2009
    Citat Ursprungligen postat av bbdough Visa inlägg
    Jag ser massvis med sidor som bankar hårt i USA med de ryska länkarna, så att google har slagit hårt mot dem har jag inte sett riktigt än. Däremot hoppas jag dem gör det snart :-)
    Fast du pratar nog inte om det specifika länknätverket som G hittade och straffade som Juicen nämner.

Jag har däremot, precis som du, sett länkprofiler som uteslutande har .ru domäner dominera runt om i Europa i olika lukrativa marknader med enbart irrelevanta spamlänkar. Och önskar precis som du att dom försvinner.
    Att det ska vara så j-la svårt för G att hitta ett sätt som gör att algoritmen kan bedöma länkar till en sida baserat på relevans......Men men, det är väl att be om för mycket.

bettans avatar
    bettan bettan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Ser väl onekligen ut som hackad host sida?

Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Hittade en sida som heter stretchmark-creams.org som säljer stretchmark creams

sidan är relativ ny.
    http://img16.imageshack.us/img16/646/sfcc.jpg

skapades 2012-12-28
    skapar och indexerar 38 tusen backlinks om dagen!
    Har totalt 1,432,328 backlinks från 5827 olika domän, är en pr4.
    http://img703.imageshack.us/img703/4131/0b3l.jpg

Analyserade en av sidans länkar och den såg ut så här

http://img822.imageshack.us/img822/9541/mz2i.jpg

Sidan är fortfarande indexerad av google, vilket betyder att google har ännu inte elimerat den,hur bygger de så snabbt länkar och överlever?

Så seo proffsen kan gärna stiga fram och förklara detta fenomen.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-06-15 klockan 17:40. Anledning: Flyttade inlägget hit. Räcker med en tråd

AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Vad exakt är det du vill veta?

Det ser ut som att de skapar länkarna automatiskt, med hjälp av en bot av något slag.

Att de fortfarande är kvar beror nog på att de fortfarande har lyckats hålla sig under Googles radar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-11-15, 08:20
  2. Någon som kan förklara?
    Av ewestergard i forum Länkbygge
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 18:03
  3. Stanford.edu säljer piller. Förklara någon?
    Av Erik Bergman i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 16:22
  4. Behöver hjälp av SEO-proffsen!
    Av Gabriel K i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 01:54
  5. Skum Pagerank på en site jag tänkt köpa
    Av robbanf i forum PageRank
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 19:45